Konkurs na „Najbardziej usportowioną klasę w szkole”

CELE KONKURSU:

  • Popularyzacja czynnego wypoczynku w formie rozgrywek sportowych.
  • Kształtowanie postaw świadomego uczestnictwa w różnych formach aktywności sportowo –   rekreacyjnych.
  • Wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające uczestnictwo w bezpiecznych formach ruchu.
  • Propagowanie uniwersalnych wartości sportu i rywalizacji sportowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej uczniów.
  • Nauka pełnienia roli współorganizatora, kibica w rozgrywkach.
  • Wspólna zabawa w miłej atmosferze.

Przygotowanie uczniów naszej szkoły do udziału w zawodach sportowych.

TERMIN

Rok szkolny 2012 / 2013.

WARUNKI UCZESTNICTWA

W konkursie uczestniczą  klasy gimnazjalne wystawiając reprezentację na turniej lub zawody.

PROGRAM

W ramach konkursu zostaną rozegrane turnieje o Mistrzostwo Szkoły w koszykówce, piłce ręcznej, piłce nożnej, futsalu, siatkówce oraz drużynowe Mistrzostwa Szkoły w lekkiej atletyce.

Reprezentanci naszej szkoły będą uczestniczyć w Szkolnej Lidze Biegów Przełajowych, Czwartkach  LA  i turniejach środowiskowych.

PUNKTACJA

  1. Każda drużyna za udział w turnieju  o MISTRZOSTWO SZKOŁY otrzyma 1 pkt, a oprócz tego za zajęcie I miejsca-5pkt., II miejsca-3pkt., III miejsca-1pkt
  2. Za udział w Szkolnej Lidze  Biegów Przełajowych  i Czwartkach  l. a. każdy z uczestników zdobywa 1 pkt dla klasy [im więcej osób z klasy tym więcej punktów], za miejsce w pierwszej piątce dodatkowe 5 pkt.,  3 pkt. za miejsca 6 – 10 , 1 pkt za miejsce od 11 – 20.
  3. Za udział  w reprezentacji Szkoły w turnieju pozaszkolnym 1 pkt dla każdego z reprezentantów plus dodatkowe 5 jeśli reprezentacja zajmie 1 miejsce, 3 za drugie miejsce, 1 pkt za trzecie.
  4.  Za regularne uczęszczanie na zajęcia SKS 1 pkt. [im więcej osób z klasy tym więcej punktów].

Klasa która uzbiera największą ilość punktów w całym konkursie zajmie pierwsze miejsce i zostanie NAJBARDZIEJ USPORTOWIONĄ KLASĄ W SZKOLE. Co miesiąc na tablicy szkolnej będzie ogłaszana aktualna klasyfikacja.

ORGANIZATOR:   pan  Jacek Andryka